zapytaj o czarter

Czarter jachtów w Kołobrzegu – zakończenie sezonu 2020

Opublikowano 28 listopada 2020

Minione miesiące były trudne dla wszystkich. Już na samym starcie sezonu żeglarskiego, musieliśmy zawiesić kłódkę a raczej, zawieszono ją nam. Momentami sądziliśmy, że nawet klucz do niej zaginął bo o tym kiedy żagle nabiorą wiatru, nikt nic nie wiedział. Trzy miesięczny lock down napisał zarówno u nas jaki i u Państwa wiele historii, wymusił wiele zmian, odwołanych wakacji, urlopów i obaw co dalej. Ale nie gasła również nadzieja, iż  „wszystko kiedyś musi minąć”. Z końcem maja pojawiły się pierwsze promienie nadziei, że sezon czarterów na Bałtyku się rozpocznie.  I tak w maju wyruszyliśmy w pionierski czarter jachtem Bavaria C50 „THE WIND” – w ramach realizacji żeglarskich marzeń. Wypływając z Mariny Kołobrzeg w kierunku Helu rejs był okazją do odwiedzenia najpiękniejszych portów polskiego wybrzeża m. in. Łeba, Władysławowo. Załoga po powrocie podsumowała krótko –  było fajnie i luźno.

Z wiarą popatrzyliśmy w najbliższą przyszłość. W kolejnym tygodniu wyruszyły w swoje rejsy kolejne nasze jachty Sun Odyssey 379 „Heho”  oraz  Delpha 40 „Lady Valda”. Powoli czarterowe życie w Marinie Kołobrzeg wracało do normalności a z nią nadzieja, że wkrótce wyruszymy w tak cenione kierunki przez żeglarzy jak Bornholm, południowa Szwecja, Gotlandia, Rugia czy też  Finlandia i Norwegia – chociaż w tych ostatnich przypadkach wprowadzone restrykcje nie pozwoliły na czartery, no cóż. I tak Państwo z nami a my z Państwem dotrwaliśmy do ostatnich rejsów na jachtach, które odbyły się jeszcze w połowie listopada.

Dzisiaj zasiadając do podsumowań – rok okazał się trudny, brak jasnych informacji płynących z mediów, przesunięcia terminów, zmiany terminów na kolejny rok, anulacje to czas kiedy zadawaliśmy sobie pytania kiedy ten koszmar się skończy. W tym czasie odwołaliśmy około 30 czarterów, dokonaliśmy pełnych zwrotów za nieodbyte czartery dla tych Klientów którzy tego od nas oczekiwali. Kilku Klientów zostało przeniesionych na rok 2021. Ale z dumą możemy powiedzieć że około siedmiuset  żeglarzy za naszym pośrednictwem, na naszych jachtach Bavaria C50, Sun Odyssey 379, Delphia 40 oraz Hanse 348, spędziło te chwile, które można zapisać w swoim życiorysie „trzeba kolekcjonować mocne wrażenia”. Z czarterów zagranicznych udało nam się przed pandemia w lutym zrealizować czartery 6 katamaranów na Bahamach, kilka czarterów w Chorwacji, Grecji i i we Włoszech. Pozostałe zostały przełożone i czekają na realizację w roku 2021. Z przykrością musimy do listy nieodbytych czarterów z powodu covid 19 dopisać czartery zaplanowany na Sylwester 2021 – wszyscy Ci nasi Klienci jak Kevin na święta musza pozostać na Nowy Rok sami w domu. Liczymy, że kolejny rok przyniesie stabilizację, i uda się zrealizować wszystkie plany – tego życzymy Wam, Drodzy Klienci ale również i sobie.

DZIĘKUJEMY – że byliście z nami w tych trudnych czasach, pomimo, iż Sami również zmagaliście się z przeciwnościami, i czekamy na Was w kolejnym sezoni