Epidemia koronowirusa (COVID-19) budzi wiele emocji i nasuwa wiele wątpliwości. Co z rezerwacją? Co z wakacjami? Ale przed wszystkim co z wpłaconą zaliczką? Cz wpłacać druga ratę? Prawda jest taka, iż zaistniała sytuacja jest wyjątkowa i bezprecedensowa. Jednak cały Świat jachtingu na zaistniałą sytuację zareagował bardzo szybko i już od tygodnia możemy Państwu przekazać wiarygodne informacje o wprowadzanych udogodnieniach jakie zagraniczni Armatorzy wprowadzili. Jako że Armatorzy nie posiadają jednej procedury postępowania aczkolwiek każdy z nich stara się wyjść naprzeciw oczekiwaniom i obawom czarterującego. Z uwagi, że każdy z nich prowadzi trochę inna politykę, oferuję inne rozwiązania nie sposób przywołać wiele możliwych rozwiązań.
Zaliczka została wpłacona:
W przypadku gdy czarter w danym terminie nie może dojść do skutku w wyniku oficjalnego zamknięcia granic uniemożliwiających dojazd do bazy czarterowej, zamknięcia terenu na którym znajduje się baza czarterowa lub w wyniku objęcia klienta kwarantanną, proponowane są następujące rozwiązania:
– zmiana terminu czarteru na późniejszy w sezonie 2020,
– przeniesienie czarteru na kolejny rok 2021 – wystawienie vouchera,
– zmiana akwenu (dotyczy armatorów którzy dysponują takimi możliwościami),
– możliwość rezygnacji z czarteru w ciągu określonego terminu od daty podpisania umowy.
A co jeżeli dopiero zamierzamy zarezerwować jacht:
– możliwość wpłaty mniejszej pierwszej raty, u niektórych Armatorów tylko 10% wartości czarteru,
– możliwość wpłaty drugiej raty/końcowej później niż standardowe 30 dni,
– możliwość bezpłatnej rezygnacji.